top of page

אלרגיה


הפריחה שרואים מחלון המרפאה מהקומה התשיעית

"קראתי על אורטיקריה בגוגל וממש נלחצתי".

ככה התחלנו את הטיפול כששרון הגיעה אלי.

"בפעם הראשונה התפרצה לי האורטיקריה אחרי שילדתי את הבת הבכורה שלי, היתה לי לידה מהגיהנום".

הפריחה של שרון אובחנה על ידי רופאת העור שלה כאורטיקריה אלרגית, הגוף שלה התמלא כתמים ופריחה אדומה מאוד מאוד מגרדת, היא הגיעה למרפאה שלי אחרי שלקחה 3 חודשים רצופים סטרואידים והפריחה נשארה ללא שינוי.

עונת מעבר היא לא הסיבה היחידה שיכולה להשפיע על מערכת החיסון להגיב בצורה אלרגית.

ההתפרצות הנוכחית של שרון הופיע שבועיים לאחר הלידה של בנה השני, הרופאה קישרה את השינויים ההורמונליים כגורם להתפרצות האורטיקריה.

הסיבה והגורמים להתפרצות הפריחה היא חשובה להבנת הטיפול ולקביעת המרשם המדוייק עבור כל מטופלת.

פריחה אלרגית נוספת היא אטופיק דרמטיטיס ("אסטמה של העור").

גם היא מאופיינת באודם וגרד (עם או בלי יובש).

גם בטיפול באטופיק דרמטיטיס יש הכרח להבין מה הגורם ששיבש את מערכת החיסון, מתי היא נחלשת ולא פחות חשוב כיצד היא באה לידי ביטוי.

לדוגמא- פריחה שיוצאת בקפלי המפרקים לעומת פריחה על הירכיים או הבטן והגב.

הרפואה ההומאופתית לוקחת בחשבון גורמים נפשיים ופיזיים שיכולים להחליש את מערכת החיסון כי אלרגיה היא תגובת יתר של המערכת החיסונית.

לדוגמה- מערכת החיסון של אישה אלרגית תתייחס לאבקנים כאל פולש לא רצוי ותתרחש תגובה מוגזמת ולא רצויה. תגובה אלרגית קשורה למערכת חיסון רגישה והרבה פעמים נראה גם הקשרים תורשתיים.

תסמינים אלרגיים יכולים להופיע גם כהתקפי נזלת, עיטושים, עקצוצים (באף ובעיניים), יובש בריריות, שלשולים, כאבי בטן או שיעולים וקוצר נשימה.

הטיפול ההומאופתי מתייחס לכל אישה בצורה אינדבידואלית והטיפול הוא מותאם אישית למכלול הבעיות והרגישיות שלה ולכן אין טיפול אחד כללי לאלרגיה.

אז מה אפשר לעשות כשיש לך פריחה אלרגית:

1. קודם כל, את לא לבד, זאת בעיה נפוצה מאוד והחדשות הטובות הן שיש ואפשר לפתור את הבעיה.

2. ממליצה להשתמש בשטיפה בסבון גוף מוצק הכי פשוט שיש, חפשי סבון שרשומים עליו כמה שפחות רכיבים. יש חנויות שמייצרות סבונים בעבודת יד והם יכולים להיות ידידותיים לעור רגיש ומגורה.

3. להמנע משמפו/סבון נוזלי בצבע אדום/כחול/ירוק, הצבעים בסבון מגרים את העור ויכולים להחמיר את הגרד.

4. במידה והעור מגורה ויבש את יכולה למרוח שמן זית או חמאת שיאה (ללא תוספים נוספים), המריחה לא מרפאת את הפריחה אבל יכולה להקל.

5. שימי לב מתי הפריחות מתפרצות, לפעמים האלרגיה קשורה לתגובה למאכלים מסויימים, שימוש בתכשירי טיפוח, ויטמינים ותוספי מזון, תרופות מרשם, הורמונים (גלולות או התקנים הורמונליים), מצבי סטרס רגשיים, עונות מעבר ושינויים הורמונלים פיזיולוגיים.

ובחזרה לשרון, לקחו 3 חודשים עד ששרון ירדה לחלוטין (בתאום עם הרופאה שלה) מהתרופות הסטרואידליות במקביל חל שיפור הדרגתי וברור בהקף הפריחה ובהתקפי הגרד שלה, עד להעלמות הפריחה לחלוטין.

מוזמנות לקרוא:

2 מחקרים שנערכו בכדי לנסות לבדוק את יעילות ההומיאופתיה בתופעות אלרגיות,

באדיבות האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית. Reilly et al. (1989), Is homeopathy a placebo response? Controlled trial of homeopathic potency with pollen in hayfever as model.

ההיפותזה לפיה הרכבים הומאופתיים הם אינבו (תרופת פלסבו) נבדקה בניסוי אקראי, מבוקר וכפול סמיות. מודל המחקר בחן את השפעתו של תכשיר הומאופתי שהוכן מפולן (של ח"פ) על 144 חולים הסובלים מקדחת השחת. תוצאה: חיובית. קבוצת הטיפול הראתה הפחתה משמעותית, מבחינה סטטיסטית, בניקוד שנתן הרופא המטפל ובניקוד העצמי לחומרת הבעיה. כמו כן ירדה לחצי צריכת ההיסטמין. במחקר לא נמצאה עדות התומכת ברעיון שפעולת אינבו לבדה יכולה להסביר את התגובה הקלינית להכנות ההומאופתיות. (1994), Is evidence for homoeopathy reproducible Reilly et al?

המחקר בחן האם אפשר לחזור על תוצאות מחקרים הומאופתיים שנעשו בשני ניסויים קודמים, אשר הראו כי השפעת ההומאופתיה שונה מאפקט אינבו. מודל המחקר היה שוב אימונוטרפיה. 28 איש הסובלים מאסטמה אלרגית, רובם אלרגים לקרדית הבית, נבחרו אקראית וקיבלו טיפול אימונוטרפי בהכנה הומאופתית של האלרגן הספציפי שלהם, או אינבו זהה. הטיפול ניתן כמשלים לטיפול הרגיל שאותו נהגו לקבל. מדדי התוצאה היו daily visual analogue scaleשל עוצמת הסימפטומים. תוצאות: ההבדל בניקוד לטובת האימונוטרפיה ההומאופתית ניכר תוך שבוע למן תחילת הטיפול ונמשך 8 שבועות (P=0.003). נטיות דומות נצפו בתפקודי נשימה ובעמידות ברונכיאלית. המאמר מסכם: "האם החזרה על התוצאות הנוטות לטובת טיפול הומאופתי היא הוכחה לפעולה שהיא מעבר לאינבו, או שמא זוהי הוכחה לנטייה של ניסויים קליניים בכלל לייצר תוצאות חיוביות שגויות?"

יש לך שאלה? רוצה לבדוק האם הטיפול יכול לעזור גם לך? רוצה לשתף בטיפים שמקלים עליך את ההתקפים?

מוזמנת לכתוב לי

או להתקשר ונדבר

Join our mailing list

לקבל את כל העדכונים

הפוסטים שלי
מה כתבתי לאחרונה
ארכיון
חיפוש לפי נושאים
עקבי אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page